کودک نافرمان و مقابله‌جو

شروع موضوع توسط vianclinic ‏28/8/21 در انجمن نافرمانی و لجبازی

  1. فرزندتان به دستورات‌ شما بی‌اعتنا است، جواب‌تان را می‌دهد، خواهر یا برادر خود را کتک می‌زند، جدیداً دروغ می‌گوید، هنگام عصبانیت وسایل منزل را پرت می‌کند، می‌شکند یا در اتاق را به‌هم می‌کوبد، هیچ پاسخ منفی را نمی‌پذیرد. شما در مقابل سعی کرده‌اید برای او دلیل بیاورید و وی را قانع کنید یا سرش داد زده‌اید، تهدید کرده‌اید یا از انواع تنبیه‌ها استفاده کرده‌اید و او در عوض این‌که تغییر رفتار دهد، بدتر شده است و شما احساس مغلوب شدن می‌کنید و دیگر کاری از دست شما برنمی‌آید. ظاهراً هیچ چیزی سخت‌تر و ناراحت‌کننده تر از داشتن فرزند نافرمان، سرکش، مقابله جو و پرخاشگر برای یک پدر یا مادر نیست‌.

    نافرمانی، مقابله جویی و پرخاشگری از مشکلات شایعی است که والدین در مورد کودکان‌شان با آن مواجه هستند. این علایم و مشکلات در مراحلی از رشد کودک به‌طور طبیعی خود را نشان می‌دهد؛ اما گاهی این رفتارها پایدارتر بوده و به عنوان مشکلی حل نشدنی از طرف خانواده مطرح می‌شود و در عملکرد خانواده، والدین و کودک اختلال ایجاد میکند.

    بطورکلی نحوه برخورد والدین با اینگونه رفتارهای کودکان تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش یا افزایش آنها خواهد داشت.

    در واقع برای توقف نافرمانی و پرخاشگری در کودک به دو نوع تغییر اساسی نیاز است؛ اولین تغییر، تغییر در نگرش‌ها، رفتارها، دستورات، روش‌های انضباطی و سبک زندگی است، که این مجموعه با یکدیگر محیط کودک را تشکیل می‌دهند و این تغییر محیط، با هدف ایجاد یک محیط بهبودگرایانه برای کودک نافرمان برنامه‌ریزی شده است. دومین تغییر نیز به تغییر شیوه‌ی حل مشکل و ابراز افکار و احساسات کودک است، بطوریکه بتواند مهارت‌های کنترل خود را در خویش تقویت کند. در نهایت ترکیبی از این تغییرات باعث می‌گردد تا فرزندی فرمانبردار داشته باشید.

    بهترین روانشناس کودک

    روانشناسی کودک در تهران


    مشاوره آنلاین کودک در تهران
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه تالار تاریخ
نافرمانی کودک نافرمانی و لجبازی ‏15/3/17
دعوا در کودکان نافرمانی و لجبازی ‏13/9/21
مرتب کردن اتاق توسط کودک نافرمانی و لجبازی ‏5/9/21
استرسهای دنیای امروز کودکان نافرمانی و لجبازی ‏13/11/17
لجبازي کودکان نافرمانی و لجبازی ‏10/7/17