کودک مضطرب چگونه است؟

شروع موضوع توسط م روانشناس ‏3/2/17 در انجمن اختلالات اضطرابی کودکان

  1. #1 م روانشناس, ‏3/2/17
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏6/9/18
    قبل از تفکر در مورد اختلالات هیجانی کودک، بهتر است از خود بپرسید: کودک من مضرب است یا عادیست؟
    آیا هیچ گاه احساس نگرانی یا ناراحتی شدید هیجانی نکرده است؟ به طور حتم همین طور است. کودکان نیز مانند ما بزرگسالان اضطراب را تجربه می کنند منتها این تجربه کمی از لحاظ علائم ظاهری با ما بزرگسالان متفاوت است. کودکان نیز ترس و اضطراب-همان چالش های هیجانی طبیعی- دارند و این ترس و اضطراب تنها زمانی که شدید، مزمن،ممتد و مزاحم باشد علامتی از اختلال روانشناختی است. ترس واضطراب چالش های طبیعی رشد برای رسیدن به بلوغ فردی است. بنابراین تجربه میزانی از اضطراب برای کودک نباید شما را نگران کند.
    حالا اضطراب های عادی کودکان کدامند؟
    چیزهای زیادی وجود دارند که کودکان به طور طبیعی از انها می ترسند، مانند ترس از غریبه در حدود سن 18 ماهگی تا دو سالگی و ترس از تاریکی و حیوانات دپاز سن دو تا چهار سالگی که با رشد تخیل کودک ایجاد می شوند. کودکان با فراگیری روش های مقابله با موقعیت های اضطراب زا و ترس آور این دوران، نحوه کنار آمدن با ترس ها و اضطراب های زندگی آتی را می آموزند. برای مثال اذعان به ترس، رویارویی و سپس مقابله با آن، و در نهایت نترسیدن در واقع توالی رشد کودک است تا در آینده برای مقابله با ترس و اضطراب آماده باشد.
    اگر در مورد ترس ها و اضطراب های کودک خود نگرانی هایی دارید یا سوالی از ما در این مورد دارید در این قسمت با ما در میان بگذارید.
    منبع: کودک و نوجوان
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه تالار تاریخ
کودکان مضطرب اختلالات اضطرابی کودکان ‏11/3/17
اضطراب در کودکان و راهکارهایی برای رفع این مشکل اختلالات اضطرابی کودکان ‏2/10/19
اضطراب اجتماعی کودک خود را قبل از ورود به مدرسه شناسایی ودرمان کنید اختلالات اضطرابی کودکان ‏13/9/17
شناخت خلق و خوی کودکان اختلالات اضطرابی کودکان ‏14/7/17
تزریق حس امنیت به کودک اختلالات اضطرابی کودکان ‏24/6/17