سخنی با والدین

شروع موضوع توسط م روانشناس ‏21/8/17 در انجمن پیام های مدیران و اخبار انجمن

  1. #1 م روانشناس, ‏21/8/17
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏6/9/18
    شما تنها نیستید، مادرها و پدرهای زیادی مانند شما احساس خشم، ناراحتی و ناامنی می کنند.

    پدر مادر بودن یک شغل ۲۴ ساعته است و گاهی می‌تواند بسیار سنگین باشد. شما در کشمکش خواسته های یک کودک، خانواده، مدرسه و کار هستید. مسئله ی بعد این است که شما قادر به انجام کارهای که قبل از تولد کودک از انجام آنها لذت می بردید نیستید.

    احساس های معمول والدین:

    بسیاری از والدین نوجوانان گاهی احساس می کنند در مورد آینده و مهارتهای شان به عنوان والدین گیج و نامطمئن هستند.

    درگیر بودن: آنها غرق هستند و مدام دست و پا می زنند، آنها نمی‌دانند از کجا شروع کنند و یا اینکه چه موقعی همه چیز را رها کنند.

    خشم: احساس خشم در مورد کودکان دیگر والدین، دوستان آنها و فرزند خود آنها، همیشه همراه والدین است.

    تنهایی: تنها فکر می کنند افرادی هستند که با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

    افسردگی: احساس غمگینی و عدم توانایی برای مواجهه با مشکلات خود.

    این احساسات به این معنی نیست که شما والدین بدی هستید

    چه کاری می‌توانم بکنم؟؟

    هر پدر و مادری گاهی نیاز به حمایت دارد. اگر فکر می‌کنید که استرس می‌تواند روی رفتار شما با کودکتان تاثیر بگذارد زمان این است که از بقیه کمک بگیرید نکات زیر را دنبال کنید:

    به گروه های حمایتی ملحق شوید: با دیگر پدر مادر های جوان که می‌توانند برای شما وقت بگذارند ملحق شوید و در مورد مسائل خود با آنها نیز گفتگو کنید. این کار نیز زمان مناسبی است که فرزندان شما نیز با هم آشنا شوند و با یکدیگر وقت بگذرانند و شما در مورد مسائل مرتبط با یکدیگر صحبت کنید و راه‌حل‌های خود را به اشتراک بگذارید.

    راههایی برای کنترل استرس بیابید: هنگامی که کاری ندارید و کسی هست که از کودک شما مراقبت کند فرصتی برای استراحت خود بگذارید. با نوجوان خود به پیاده روی بروید یا هنگامی که فرزندان کوچک تر خواب هستند یا چرت می‌زنند استراحت کنید. یک روان شناس یا مشاور می تواند به شما یاد بدهد که دیگر روش‌های مدیریت استرس را بیاموزید.

    مطالعه کنید: مطالعه کتاب و خواندن مجلاتی یکی از بهترین کارهایی هست که می تواند به شما و فرزندتان کمک کند. هر مقاله جدیدی به شما دریچه جدیدی به زندگی را نشان خواهد داد.

    مهارت های فرزند پروری خود را تقویت کنید: همواره با یک مشاور یا روانشناس متخصص در حوزه کودک در تماس باشید و هر چند وقت یکبار در مورد رفتارهای خود با فرزندتان با وی مشورت کنید

    همواره به تفریح کردن و وقت گذاشتن با دوستان و خانواده بها بدهید. وقت گذراندن با آنها می‌تواند به شما کمک کند تا احساس خوبی در مورد خود داشته باشید.
    منبع: کودک و نوجوان