اهمیت خواب کودک

شروع موضوع توسط م روانشناس ‏24/1/17 در انجمن مشکلات خواب در کودکان

  1. #1 م روانشناس, ‏24/1/17
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏8/9/18
    شواهد بسیاری ثبت شده که خواب کم در کودکان با افت آکادمیک و هنجار رفتاری و احساسی ضعیف همراه است. تغییرات چگونگی خواب مدیریت شده توسط والدین موثر می‌باشد ولی اغلب احرای آن در خانواده های مشغول امروزی سخت است. تغییر محیط اتاق خواب روش دیگری برای بهبود خواب می‌باشد.
    no://no.ourkidsmagazine.com/wp-content/uploads/2016/10/girl_sleep.jpg

    یک تغییر که توسط محققین و گروه های متخصص شامل انجمن پزشکی (2012) پیشنهاد شده، محدود کردن مقدار زمان کودکان برای صرف در رختخواب در حال تماشای تلویزیون، نمایشگر کامپیوتر و گوشی های هوشمند است. یک دلیل روشن برای پیشنهاد اینست که استفاده از این وسیله ها در شب دلیل بزرگی است که کودکان بیدار می‌مانند.

    ولی دلیل دیگر وجود دارد. شواهد اخیر نشان میدهند که قرار گرفتن در معرض نور آبی متشعشع از صفحه نمایش آنها میتوانند ترشح ملاتنین را که یکی از روشهای بدن برای تهییج خواب را به تاخییر می‌اندازد. بنابراین استفاده از این وسیله ها در شب با خواب ناسازگار نیست ولی شاید بخواب رفتن کودک را در نهایت که گوشی را زمین میگذارد یا تلویزیون را خاموش میکند به تاخییر بیاندازد. کاهش زمان قرار گرفتن در معرض این نمایشگر ها برای کودکان در شب شاید برای اعمال سخت باشد ولی برای همه کودکان مفید است و به خصوص جهت بهبود خواب برای کودکانی که مشکلات رفتاری و یادگیری دارند مفید باشد.
    راهکارهای دیگری نیز هستند که می توان با به اجرا گذاردن آنها کیفیت خواب کودک را بهبود بخشید.
    منبع: ساینس دیلی
     
  2. تشکر عالی بود
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه تالار تاریخ
خواب نوزاد باعث افزایش هوش نوزاد می شود مشکلات خواب در کودکان ‏27/9/19
چگونه خواب کودکان را تنظیم کنیم؟ مشکلات خواب در کودکان ‏24/6/17
چگونه کودکمان را بخوابانیم؟ مشکلات خواب در کودکان ‏19/6/17
مشکلات خواب مشکلات خواب در کودکان ‏10/6/17
خواب نوزادان و كودكان مشکلات خواب در کودکان ‏8/4/17