آیا اتاق خواب بر رفتار کودک من موثر است؟

شروع موضوع توسط م روانشناس ‏13/2/17 در انجمن اتاق خواب کودک

  1. #1 م روانشناس, ‏13/2/17
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏8/9/18
    اتاق خواب کودک قلمرو آرامش و ایمنی وی است. اتاق خواب و رنگ ها و طراحی داخل آن می تواند بر خلق ما موثر باشد. در واقع مهم است که برای کودک خود اتاق خوابی شاد، آرام و راحت فراهم کنیم.
    معمولا همیشه مادران در مورد انتخاب رنگ اتاق خوابو وسایل داخل ان سوالات بسیاری دارند. در مورد رنگ ها باید بگویم که رنگ های محیطی در خلق موقت انسان موثر هستند. و چگونگی انتخاب رنگ می تواند بر احساس شادی، ارامش و یا احساس ازادی یک کودک به طور موقت تاثیر بگذارد. مثلا رنگ قرمز می تواند احساس پویایی را ایجاد کند و یا صورتی تند می تواند یک محیط مفرح را برای بازی کودک فراهم کند.
    مهم است که اتاق را بیشتر محیط بازی کودک قرار می دهید و یا جایی برای خواب. به نسبت اولویتی که به نقش اتاق می دهید اتاق را طراحی کنید. وجود یک چراغ خواب با نور کم و مناسب می تواند برای خواب کودکان مفید باشد. هم چنین انتخاب جنس روتختی و ملحفه کودک هم مهم هستند مثلا از جنس نخی باشند نه مواد پلاستیکی. این مورد بخصوص در مورد نوزادان اهمیت بیشتری می یابد.

    می دانیم که دوست دارید قبل از به دنیا امدن کودک خود اتاقش را مهیا کنید اما بهتر نیست کمی صبر کنید تا فرزندتان بزرگ تر شود و وسایل داخل اتاق را خودش انتخاب کند؟؟
    برای کسب اطلاعات بیشتر و سوال پرسیدن در این قسمت در خدمت شما هستیم.
    منبع: e-teb.com
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه تالار تاریخ
جدا كردن اتاق كودك، کی و چگونه؟ اتاق خواب کودک ‏18/3/17