کودک سه ساله من چگونه است؟

شروع موضوع توسط م روانشناس ‏3/2/17 در انجمن کودک سه ساله

  1. #1 م روانشناس, ‏3/2/17
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏6/9/18
    کودک شما اکنون سه ساله است و برخی مراحل رشدی مهم را پشت سر گذاشته و برخی مهارت های مهم از جمله زبان را کسب کرده است.
    گاهی همین کسب زبان در کودک شما را با چالش های جدیدی روبرو می کند از جمله سوال کردن های مختلف و حتی لجبازی کردن به شیوه های مختلف. از بزرگسالان تقلید می کنند. خیلی چیزها وجود دارند که ممکن است از انها بترسد. ممکن است به خوبی غذا نخورد، ممکن است همچنان رختخوابش را خیس کند، ممکن است نصف شب از خواب بیدار شود و در اطراف خانه راه برود.
    بازی های نمادین و عروسک بازی و ماشین بازی در این سن به اوج می رسند. کودک بسیار کنجکاو است و مانند یک کارآگاه در محیط حرکت کرده و کنکاش می کند. عاشق کشف کردن چیزهای جدید است. در سه سالگی، کودک شما قادر است جملات سه تا پنج کلمه ای را بگوید، یا حتی کلمات بیشتری را بگوید. او در این سن یادگیری صحبت کردن را شروع می کند و ممکن است بتواند مکالمه ی کوتاهی را با شما داشته باشد.
    اگر در مورد رشد و پرورش کودک سه ساله خود سوالاتی دارید یا نگرانید انها را با ما در میان بگذارید.
    منبع: ساینس دیلی
     
  2. سلام
    صبح قشنگ پاییزیتون بخیر
    ببخشید در مورد دخترم و پرخاشگریش نگرانم سر چیزهای خیلی کم اهمیت یهو عصبانی میشه جیع میزنه مثلن نمیتونه شلوار عروسکشو درست بپوشونه یا وقتی زیپ کیف رو نمیتونه ببنده یا یهو عروسکش از بعلش میفته چنان بد رفتار میکنه که من گاهی واقعن درمونده میشم
    مطالب ساییتون رو خوندم در مورد کودک سه ساله که پرخاشگری طبیعی است یکم اروم شدم ایا باز هم راهی هست?
     
  3. با سلام نگران نباشید.. همان طور که خوندین این رفتارها تا حدودی طبیعی هستند و جای نگرانی ندارند. بهتر است در این جور مواقع به کودک اطمینان دهید که مشکلی پیش نیامده و سعی نکنید ساکتش کنید. اکثر اوقات اجازه دهید خودش با این چالش ها روبرو شود و خود به تنظیم هیجانش بپردازد.
     
  4. سلام خسته نباشین من ÷سر سه سال و چهار ماهه دارم که کامل حرف نمیزنه .توحرف زدن مشکل داره مثلا چیزی رو میگیم تکرار میکنه یاچیزی بخواد کامل نمیتونه بگه ک من فلان چیزو میخام خیلی هم شلوغ هست و شبا اذیت میکنه تا بخوابه.نمیدونم این انرژیش ازکجا میار سر یچیزی هم جیغ میزنه اگه انجام ندیم دیگه خستمون کرده خلی نگرانشیم اخه چرا باید مثل هم سن وسالاش حرف نزنه
     
  5. سر چیزایی بیخود عصبی میشه نق میزنه و جیغ حتی تهدیدم میکنه تی وی میکوبه یا در یا یخچال باز میکنه .یاهم وسایل ÷رت میکنه.
     
  6. مرسی بابت مطالب مفید
     
  7. با سلام خدمت شما دوست عزیز
    در این مسیر با توجه به شرایط سنی فرزندتان نیاز است اگر نمی تواند کلمات و جمله بندی مناسب داشته باشد به صورت حضوری برای بررسی شرایط او را به روانشناس بالینی کودکان راجاع بدهید تا بررسی لازم صورت گیرد و در صورت نیاز دوره های گفتار درمانی برای او تجویز شود و عملکرد حرکتی او نیز می تواند نشان دهنده یک سری از مشکلات دیگر باشد که در روند رشد زبانی او تاثیر دارد البته همه این موارد نیاز به مصاحبه و بررسی دقیق دارد . اما کودکی که نتواند با زبان با شما و همسالان و... ارتباط برقرار کند بیشتر از گریه ، جیغ و... استفاده می کند تا توجه را به خودش جلب کند .
    کودک سه ساله زبان را برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می دهد.در این سن کودکان از کلمات برای توصیف دنیای اطراف خود استفاده می کنند.
    "من یک اسب کوچولوی صورتی دارم"
    کودک سه ساله می تواند از حروف اضافه ای چون (( روی ،کنار،زیر )) برای نشان دادن مکان استفاده کند.
    "خرس من روی میز است ."
    او در رشد کلامی و زبانی به حدی رسیده است که می تواند احساسات و حالات منفی خود را بیان کند، مثلا به جای جمله " خواب نه " که تاکنون به کار می برد میگوید :" نمی تونم بخوابم"
    در این مرحله از رشد کلامی کودک سه ساله با اضافه کردن "ها " به کلماتی که تاکنون یاد گرفته است معنی بیش از یک را نیز درک کرده و در جملات خود به کار می برد.
    با رسیدن به ۳ سالگی کودک شما سخنگوی ماهر تری می شود. او قادر خواهد بود تا یک مکالمه ادامه دار داشته باشد و تن صدایش، الگوی سخن گفتن و کلماتش را با فردی که در حال صحبت کردن است تطبیق ده
    دایره واژکان او در این سن تا حدود 1000 کلمه گسترش پیدا کرده است که در مسیر رشد کلامی تا سن 4 سالگی به 1800 تا 2500 کلمه خواهد رسید.

    درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

    021-22685741
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه تالار تاریخ
نوع رفتار با کودک سه ساله کودک سه ساله ‏8/3/20
کودک و جنس مخالف کودک سه ساله ‏26/3/17
رفتارهای جنسی کودک کودک سه ساله ‏25/3/17
استقلال کودک کودک سه ساله ‏14/3/17
عضو خصوصی بدن کودک کودک سه ساله ‏21/2/17