آیا کودک شما نیز ناخن می جود؟

شروع موضوع توسط م روانشناس ‏10/2/17 در انجمن ناخن جویدن

  1. #1 م روانشناس, ‏10/2/17
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏8/9/18
    جویدن ناخن یکی از عادات کودکان است که والدین را بسیار ناراحت و کلافه می کند. پیش از هر اقدامی بهتر است مهم ترین علت پشت ناخن جویدن را درک کنید. نخن جویدن یکی از علامت های بارز اضطراب می تواند باشد و در واقع کودک از راه ناخن جویدن به طور ناخودآگاه سعی در تسکین خود دارد. لا تکلیفی به خاطر درگیری با والدین، امتحانات، پاسخ دادن به معلم، تماشای فیلم های ترسناک، تقلید از دیگران، والدین، دوستان،هیجان بیش از حد و عکس العمل خصومتی در مقابل والدین و دیگران از دیگر علل جویدن ناخن محسوب می شوند. می توان گفت در واقع ناخن جویدن در ابتدا با عت اولیه شروع شده و پس آن به صورت عادت در می آید.
    جویدن ناخن نه تنها منظره ناخوشایندی دارد بلکه موجب بیماری کودک نیز می شود.جویدن ناخن ها به ویژه تا ته پوشش شاخی ناخن منجر به خونریزی می شود و پوست را مستعد تماس با میکروب ها کرده و خطر ابتلا به عفونت را در این ناحیه افزایش می دهد.به علا وه وقتی کودک ناخن های پر از میکروب را وارد دهان می کند خطر ابتلا به امراض مختلف برای وی افزایش پیدا می کند.
    به هر صورت این مشکل کودکان نیز مانند دیگر مساول کودکی غیر قابل راه حل نیست. اگر کودک شما نیز دارای این مشکل می باشد با ما در میان بگذارید.
    منبع: کودک و نوجوان
     
  2. #2 Iranian_Tara, ‏10/8/17
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏15/8/17
    سلام
    آیا گرفتن ناخن های بچه ای که همش ناخون می جوهه می تونه مفید باشه.
    ممنون
     
  3. با سلام. خیر تنها ناخن گرفتن مسئله را حل نمی کند بلکه روش های مفیدی برای مقابله هستند.. چه بسا خود کودک با ناخن جویدن ناخن هایش را کوتاه می کند.