کودک پنج ساله چگونه است؟

شروع موضوع توسط م روانشناس ‏3/2/17 در انجمن کودک 5 ساله

  1. فرزند شما به سرعت در حال آموختن است. چیزهای زیادی هستند که در محیط برای او جذابند.
    نقش شما در کمک به پیشرفت مهارت هایی که برای کسب موفقیت های فیزیکی، ذهنی و اجتماعی نیازدارد، کلیدی است. آیا می دانید چه کاری از شما بر می آید؟ چگونه می توانید بطور موثر با مهد یا پیش دبستانی همکاری کنید؟ و مهمتر از همه اینکه چطور متوجه می شوید که کودکتان کارش را خوب انجام می دهد یا نه؟ حمایتی که از کودک خود در این سنین می کند بسیار اهمیت دارد. این سن درست زمانی است که اعتماد به نفس کودک شما شکل می گیرد. مفاهیم ریاضی مختلف در حال شکل گیری هستند و کودک بیش از پیش می آموزد.
    کودک پنج ساله زمانی که ناامید و ناراحت است می تواند احساساتش را بیان کند و چیزی که او را ناراحت کرده است را بگوید، بنابراین، والدین می توانند با کودک پنج ساله شان ارتباط برقرار کرده و دلیل رفتار غیر قابل قبولش را بشنوند، و در مورد مشکلاتش با او صحبت کنند و به او کمک کنند که بتواند تصمیمات بهتری بگیرد.
    بدانید نقش مهمی به عهده شماست، به کلمه هایی که او می داند اشاره کنید و از او سول بپرسید. هر فعالیتی که به کودک فرصت استفاده از خلاقیت و تصور را بدهد مفید است زیرا این فعالیت ها به بهبود مهارت های شناختی که برای حل مساله و درک مفاهیم جدید نیار دارد، کمک می کند.
     
  2. سلام من يه دختر 5 ساله دارم كه اصلأ تمركز نداره وقتي يه شعري رو حفظ ميكنه فقط بايد در محل بي سروصدا بخونه اگه اون محل سروصدا داشته باشه اشتباه ميخونه.البته در خيلي از فعاليت هايش به اين صورته.لطفأ منو راهنمايي كنيد يه چيز ديگه اينكه فقط با گروهي از بچه هاي ارتباط برقرار ميكنه و با خيلي از بچه هاي ارتباطي نداره و مدام دوست داره پيش بزرگتر ها باشه و كارهاي بزرگتر ها رو انجام بده
     
  3. با سلام.. ملاک تمرکز نداشتن کودکان تنها شعر خواندن و اضطراب هنگام آن نیست. زیرا به صورت کلی این رفتار مستلزم بار شناختی و ذهنی زیاد است و کودک نیاز دارد تمرکز بالایی داشته باشد. بنابراین اینکه کودک شما در هنگام شعر خواندن جلو جمع اضطراب می گیرد دلیل عدم تمرکز وی نیست بلکه بیشتر دلیل اضطراب وی در جلو جمع یا اضطراب اجتماعی است. از این رو اینکه ذکر کردین تنها با برخی بچه ها ارتباط برقرار می کند می تواند دلیل بیشتری باشد برای اضطراب اجتماعی وی. با این وجود نگران نباشید اگر اضطراب اجتماعی وجود دارد قابل بهبود است و حتما مقالات مرتبط مثل مقاله زیر را بخوانید:
    راهنمای والدین برای اضطراب اجتماعی کودکان
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه تالار تاریخ
چرا کودک، وسایلش را به بقیه نمی دهد؟ کودک 5 ساله ‏16/8/17
مشکل خجالتی بودن کودکم کودک 5 ساله ‏7/3/17