نشانه های اختلالات طیف اوتیسم کدامند؟

شروع موضوع توسط م روانشناس ‏30/1/17 در انجمن اختلالات طیف اوتیسم

  1. #1 م روانشناس, ‏30/1/17
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏6/9/18
    نشانه های اختلال اوتیسم کدامند؟

    کودکان اوتیسم اغلب نمی توانند به آسانی با دیگر کودکان ارتباط برقرار کنند. برای مثال هنگامی که دیگران لبخند می زنند مممکن است شما نیز احسا شادی یا دوستانه بودن کنید. اما کودکانی که اختلال اوتیسم دارند اغلب در شناسایی اینکه یک هیجان چگونه به نظر می رسد مشکل دارند. هم چنین در شناسایی اینکه دیگران چه فکر می کنند مشکل دارند. انها طوری رفتار می کنند که غیر عادی به نظر می رسد، و فهمیدن اینکه چرا اینگونه به نظر می رسد سخت است.

    برخی نشانه های معمول اختلالات طیف اوتیسم:

    · مشکل در یادگیری معنی کلمات

    · انجام یک کار مشابه به صورت تکراری، مانند تکرار یک کلمه در چندین نوبت

    · حرکت دادن بازوها یا بدن خود به صورتی خاص

    · مشکل در سازگاری با تغییرات
    دیگر نشانه های این اختلال را می توان مشکل در برقراری تماس چشمی و تاخیر کلامی را نام برد. به هر صورت تشخیص این اختلال نیاز به بررسی و تحلیل دقیق دارد و حتما باید زیر نظر متخصص باشد. اگر کودک اوتیسم دارید و یا تصور می کنید احتمالا کودک شما دارای این اختلال است با ما در میان بگذارید.
    منبع: مقالات کانون مشاوران ایران
     
  2. #2 mona.km, ‏23/9/18
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏23/9/18
    باسلام و خسته نباشید من توی مشاوره خانواده مطلبی رو در مورد اختلال اوتیسم میخوندم که گفته بود این نشانه ها توی کودکی دیده میشه می خواستم بپرسم شما سن دقیق رو میدونید؟آزمایشی توی دوران بارداری وجود نداره بشه فهمید؟
     
  3. اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است.‌ به کسانی که این اختلال را دارند اوتیستیک‌ گفته می‌شود. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی،اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ‌های غیرمعمول به افراد، دل‌بستگی به اشیا یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیرمعمول دیده شود. هستهٔ مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است.
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه تالار تاریخ
نشانه های اوتیسم اختلالات طیف اوتیسم ‏23/10/18