میزان مصرف فولیک اسید

شروع موضوع توسط sitecode ‏19/9/18 در انجمن بازی ها و سرگرمی

  1. #1 sitecode, ‏19/9/18
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏21/9/18
    همه پزشکان توصیه می کنند زنان باردار روزانه 0.4 میلی گرم فولیک اسید در طول روز مصرف کنند. این ویتامین باعث ساخت سلول های جدید و رشد سلول ها می شود به همین دلیل برای کودکان بسیار مفید است و بر مصرف آن در دوران بارداری توصیه اکید می شود.

    زنان باردار باید دست کم روزانه 0.4 میلی گرم فولیک اسید مصرف کند. اما برخی از خانم ها با توجه به توصیه پزشک و نیاز جنین به بیشتر از این مقدار مکمل نیاز دارند و شاید حتی به 4 میلی گرم در روز نیز برسد. مقادیر زیاد فولیک اسید در موارد مختلفی همچون موارد زیر توصیه می شود
     
  2. اسید فولیک یا فولات (ویتامین B9) جزو ویتامین های گروه B می باشد. این ویتامین محلول در آب است، در بدن جمع نمی شود و از طریق ادرار دفع می گردد. پس باید هر روز در رژیم غذایی خود، مصرف منابع غذایی اسید فولیک را فراموش نکنیم.
    اسید فولیک یک ابر قهرمان دوران بارداری است! با توجه به ویتامین های دوران بارداریتوصیه می شود 400 میکروگرم اسید فولیک قبل و در دوران بارداری می تواند به پیشگیری از نقائص هنگام تولد در مغز کودک کمک کند.نقص تولد در 3-4 هفته اول بارداری رخ میدهد. بنابراین خوردن اسید فولیک قبل از بارداری توصیه میشود
    پزشکان توصیه می کنند زنان باردار روزانه 0.4 میلی گرم فولیک اسید در طول روز مصرف کنند تا جنین آنها از انواع بیماری های لوله عصبی همچون ستون فقرات شکاف‌دار یا عیوب مادرزادی کاسه سر (آننسپالی) در امان باشد.
    این بیماری های بسیار شدید و خطرناک در 28 روز نخست بارداری شکل می گیرند. با مصرف به اندازه فولیک اسید در این دوران می توانید به آینده فرزند خود کمک شایانی کنید تا مغز و ستون فقرات او رشد کاملی داشته باشند. اگر قصد باردار شدن دارید بسیار مهم است مصرف این مکمل را از پیش از بسته شدن نطفه آغاز کنید تا میزان آن در خون شما تنظیم شود. اگر از سه ماه پیش از بارداری مصرف فولیک اسید را آغاز کنید، تا 72 درصد از احتمال ابتلای کودکان به بیماری های مغز و ستون فقرات می توانید بکاهید.