رشد کودک:شش ماهگی

شروع موضوع توسط farokh ‏17/2/17 در انجمن نقاط عطف رشدی در نوزادی

  1. #1 farokh, ‏17/2/17
    آخرین ویرایش: ‏8/9/18
    no://mehrkhane.com/files/fa/news/1393/2/10/11713_825.jpg



    فرزند شما این روزها بیشتر اجتماعی شده است. بیشتر اوقات لبخند می زند و از انجام بازی های ساده با شما لذت می برد. کودک از بازی های ساده چیزهای زیادی می آموزد. کنترل او بر عضلاتش بیشتر شده و راحت تر قادر است محیط پیرامونش را کشف کند.

    وقتی به پشت خوابیده است سرش را بالا می آورد. اگر تکیه گاه داشته باشد می نشیند. اگر دست هایش را بگیرید، می تواند خودش را بالا بکشد. از جلو به پشت می غلتد. اگر او را دمر بگذارید، سر و سینه اش را بالا می آورد. اگر او را روی سطحی سفت بایستانید، وزن خود را تحمل می کند و بدنش را بالا و پایین می برد.

    برای گرفتن اشیایی که برایش جالب است هر دو دستش را دراز می کند. معمولا از هر دو دست برای برداشتن اشیا استفاده می کند اما گاهی فقط از یک دست استفاده می کند. جغجغه را با تعمد تکان می دهد و غالبا همزمان به آن نگاه می کند. همه چیز را به دهانش می برد.با آواهای تک هجایی و دو هجایی، مثل «و» آواز می خواند و با خودش حرف می زند. اگر صدای شما را از آن سوی اتاق بشنود فورا بر می گردد. اگر عصبانی شود جیغ می کشد. حالات مختلف صدای شما را تشخیص می دهد و نسبت به آن ها واکنش نشان می دهد.

    هنگام بازی می خندد، قهقهه می زند و جیغ های شادی می کشد. هنوز با غریبه ها رفتاری دوستانه دارد اما گاهی مقداری اضطراب از خود نشان می دهد، به خصوص اگر شما در دیدرس او نباشید. وقتی اسباب بازی از دستش می افتد آن را فراموش می کند.
    منبع: e-teb.com
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه تالار تاریخ
رشد کودک:یک ماهگی نقاط عطف رشدی در نوزادی ‏15/2/17