اختلال استرس پس از حادثه چه علائمی دارد؟

شروع موضوع توسط م روانشناس ‏10/2/17 در انجمن اختلال استرس پس از سانحه

  1. #1 م روانشناس, ‏10/2/17
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏8/9/18
    اختلال استرس پس از حادثه یا ptsd به یک سری علائمی اشاره دارد که کودک بعد از یک حادثه آسیب زا از قبیل تجاوز جنسی، بلایای طبیعی، تصادفات وحشتناک و .... ممکن است تجربه کند. علائم هراس و دلهره کودک بعد از این حوادث باید حداقل تا یک ماه دوام داشته باشند تا تشخیص اختلال را بگیرند. بعضی از این علائم عبارتند از:
    تجربه مجدد حادثه به صورت مکرر با یاداوری ذهنی و از طریق خواب های شبانه
    اجتناب از مکان ها و موقعیت هایی که یاداور رویداد هستند
    مشکل در تمرکز و خواب، و به راحتی اشفته شدن و از کوره در رفتن
    در برخی اوقات مشاهده یک رویداد آسیب زا (مثلا تجاوز به دیگری) نیز می تواند منجر به ایجاد این علائم شود.
    توجه داشته باشید که کودک مضطرب با علائم ptsd ممکن است علائم را از طرق دیگری مثل رفتارهای عادتی (ناخن جویدن و ...) و یا شب ادراری بروز دهد. بنابراین توجه به این علائم نیز ضروری است و می توانند هشداری برای وجود یک مشکل عمیق تر باشند.
    بنا بر آنچه گفته شد، اگر کودک شما به تازگی رویدادی آسیب زا را پشت سر گذاشته و یا احتمال می دهید که کودک با یک آسیب روانی مواجه شده باشد و علائمی را بروز می دهد که کارکرد عادی روانی وی را تغییر داده اند حتما با ما در میان بگذارید.
    منبع: کودک و نوجوان
     
  2. #2 sepideedipes, ‏9/6/20
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏14/6/20
    کودکان درگیر اختلال استرس پس از سانحه کودکانی هستند که با پشت سرگذاشتن واقعه‌ای ناگوار دچار اضطراب و استرس شده‌اند در این گروه قرار می‌گیرند. برای مثال کودکی که شاهد حادثه‌ای چون تصادف رانندگی یا زلزله بوده است می‌تواند مبتلا به این عارضه شده باشد. این کودکان اغلب سعی می‌کنند از کسانی یا جاهایی یا شرایط و چیزهایی که یادآور آن حادثه آسیب‌زا هستند دوری کند. این کودکان از نشانه‌هایی مانند پریشانی و اندوه، شکنندگی، ترس، ترش‌رویی، بی‌خوابی و کابوس شبانه رنج می‌برند.
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه تالار تاریخ
مشکل استرس اختلال استرس پس از سانحه ‏25/3/17