چرا کودک تمام شب نمي خوابد؟

شروع موضوع توسط farokh ‏15/2/17 در انجمن خواب نوزاد

  1. #1 farokh, ‏15/2/17
    آخرین ویرایش: ‏8/9/18
    no://img1.tebyan.net/Big/1389/05/912263791241697081146167121661464913343.jpg

    1- نوزادان، چرخش خواب کوتاه تري دارند: به نقل از سايت «Prevention»، در حالي که چرخه خواب يک بزرگسال به طور ميانگين ۹۰ دقيقه به طول مي انجامد، چرخه خواب نوزادان کوتاه تر است. (بين ۵۰ تا ۶۰ دقيقه) به همين علت است که از خواب بيدار مي شوند.

    ⚜ 2- هنگام شب براي جلب توجه شما از خواب بيدار مي شوند: نوزاد در طول روز شايد بهتر بخوابد زيرا هنگام شب نياز به توجه بيشتري از والدين دارد، اين در حالي است که هنگام شب وقفه بيشتري در زمان مراقبت از نوزاد به وجود مي آيد.

    3- نوزادان همانند بزرگسالان عميق نمي خوابند: خواب سبک تري دارند و اغلب هنگام شب بيدار مي شوند.

    ⚜ 4- ساعت بيولوژيکي نوزاد هنوز تنظيم نشده است: چرخه شبانه روزي ما با روشنايي و تاريکي تنظيم مي شود، در هنگام شب مي خوابيم و صبح از خواب بيدار مي شويم. اگرچه ساعت بيولوژيکي نوزاد قبل از به دنيا آمدن کاملاً شکل مي گيرد اما مغز او تا ۵-۲ ماهگي به آن واکنش نشان نمي دهد.

    5- به زندگي عادت مي کنند: در زماني که کودک راه رفتن، غلت زدن و صحبت کردن را ياد مي گيرد، امکان اختلال خواب در آن ها وجود دارد. بنابراين، لازم است که هنگام روز به اندازه کافي بخوابند.

    ⚜ 6- ميل به خوردن: زماني که يک کودک ۵ ماهه يک يا ۲ بار هنگام شب از خواب بيدار مي شود مي تواند جاي نگراني داشته باشد. لازم است در مورد شير دادن هنگام شب و اين که کي مي توان اين کار را متوقف کرد اطلاعات لازم را کسب کنيد تا بهتر بتوانيد عمل کنيد. (كودك قبل از شش ماهگي بايد از شير شب گرفته شود.)

    7- بايد بيدار شوند: اين موضوع طبيعي است که نوزادان براي مدت طولاني نخوابند و به طور مکرر در طول شب از خواب بيدار شوند. اين نشانه رشد آنهاست.

    ⚜8- نياز به تحرک دارند: نوزادان هنوز به دنياي جديد عادت نکرده اند و سيستم عصبي آن ها آسيب پذير است.

    9- دندان در مي آورند: دندان در آوردن به ويژه هنگام شب مي تواند خيلي دردناک و ناراحت کننده باشد و علايمي چون شکم درد، بي قراري و از دست دادن اشتها را به همراه دارد.

    ⚜ 10- در حال ياد گرفتن مهارت جديد: اشتياق به يادگيري مهارت هاي جديد نشستن، راه رفتن، غلت زدن يا چنگ زدن از جمله دلايلي است که باعث بيدار شدن هنگام شب مي شود.
    منبع: سامانه پرسش و پاسخ مشاور
     
  2. ممنون از راهنماییتون... واقعا کارساز بود